مكتبه السلطان – كتاب صوتى «پَخمــه»① نوشته‌ى: عزيز نسـين

 زير خاكى، ونسخه قديم كتاب ميباشد. نسخه‌ى جديدى كه الان از اين كتاب در بازار هستش خيلى سانسور شده است، و در واقع اين نسخه قديم …

 (زير خاكى، ونسخه قديم كتاب ميباشد. نسخه‌ى جديدى كه الان از اين كتاب در بازار هستش خيلى سانسور شده است، و در واقع اين نسخه قديم ديگر يافت نمى‌شود ويا اينكه خيلى كم..!!!)

•درباره‌ى نويسنده:
مِحمِت نُصرَت معروف به عَزیز نِسین
(۲۰ دسامبر ۱۹۱۵ – ۶ ژوئیه ۱۹۹۵)
نویسنده، مترجم و طنزنویس اهل ترکیه بود.

پس از خدمت افسری حرفه‌ای، نسین سردبیری شماری گاهنامه طنز را عهده‌دار شد. دیدگاه‌های سیاسی او منجر به چند بار به زندان رفتن شد. بسیاری از آثار نسین به هجو دیوان‌سالاری و نابرابری‌های اقتصادی در جامعهٔ وقت ترکیه اختصاص دارند. آثار او به بیش از ۳۰ زبان گوناگون ترجمه شده‌اند. بسیاری از داستان‌های کوتاه او را ثمین باغچه‌بان، احمد شاملو، رضا همراه و صمد بهرنگی به فارسی ترجمه کرده‌اند. عزیز نام پدرش بود و او این نام را به عنوان نام مستعار خود انتخاب کرد. همچنین نسین در زبان ترکی به معنای تو چه کاره ای یا تو چه هستی است.

•درباره‌ى داستان كتاب:
کتاب صوتی پخمه نوشته‌ی‌ عزیز نسین، درباره مردی است که می‌خواهد بدون هیچ خطا و جرمی کار کند و پول دربیاورد، اما هربار در شرایط ناگوار و ناخواسته‌ای قرار می‌گیرد که باعث زندان رفتن او می‌شود.

فرید بگ مردی ساده و سالم است که تلاش می‌کند از راه درست و حلال کسب درآمدی داشته باشد، اما هربار به خاطر بروز مشکلاتی شکست می‌خورد و به جرم دزدی و گناه نکرده به زندان می‌افتد.
༺༻

#دنياي_كتاب_گويا
#سابسكرايب_كنيد

#كتاب_صوتي
#کتاب_نایاب
#کتاب_جالب
#کتاب_جدید
#کتاب_صوتی_رایگان
#کتاب_ممنوعه
#کتابخانه_اینترنتی
#انتقاد
#دانلود_کتاب_pdf
#دانلود_کتاب_ممنوعه
#دانلود_کتاب_گویا
#دانلود_کتاب_خاص
#سیاست
#ادبیات
#جامعه_شناسی
#داستان
#رمان
#روانشناسی

أترك تعليقا

مشاركة
مكتبه السلطان – رسائل من القرآن ج5/كتاب صوتى /قصص/كتب مسموعة/كتب صوتية /رسائل ايمانية ،مقطع سيغير حياتك
مكتبه السلطان – كتاب صوتى «ارباب و نوكر»يكى ديگر از شاهكارهاى (لئو تولسـتوى)